Het verminderde Risico van Kanker Colorectral met de Therapie van het Hormoon

Het verminderde Risico van Kanker Colorectral met de Therapie van het Hormoon

De combinatie van oestrogeen plus progestin, die de vrouwen tegenhielden nemend in droves na het nieuws dat het hun risico van borstkanker kan verhogen, kan hun risico van colorectal kanker, volgens een rapport verminderen dat in de kwestie van Januari van de Epidemiologie van Kanker, Biomarkers en Preventie, een dagboek wordt gepubliceerd van de Amerikaanse Vereniging voor Kankeronderzoek.

„Vergeleken bij vrouwen die nooit deze hormonen hadden genomen, werd het gebruik van oestrogeen plus progestin geassociÃërd met een verminderd risico van colorectal kanker,“ bovengenoemde Jill R. Johnson, MIJL/UUR, een doctorale student bij de Universiteit van de School van Minnesota van Volksgezondheid.

De grootste risicovermindering, ongeveer 45 percenten, werd gezien onder vrouwen die gebruik van oestrogeen plus progestin vijf of meer jaren eerder hadden voltooid.

Johnson en haar collega's haalden gegevens uit 56.733 postmenopausal vrouwen die aan de vervolgstudie van het Demonstratieproject van de Opsporing van Kanker van de Borst Deelnamen.  Het de therapiegebruik van het hormoon en andere risicofactoren werden nagegaan door telefoongesprekken en postten vragenlijsten tussen 1979 en 1998.  Tijdens een gemiddelde 15 jaar van follow-up, identificeerden Johnson en de collega's 960 nieuwe gevallen van colorectal kanker in deze bevolking.

Om het even welk gebruik van oestrogeentherapie werd geassociÃërd met een 17 percenten verminderd risico in colorectal kanker.  Onder hen die oestrogeen gebruikten, werden de grootste verminderingen gezien onder hen die huidige gebruikers (25 percenten verminderden risico) en gebruikers van een tien of meer jarenduur (26 percenten verminderden risico) waren.

De onderzoekers vonden ook een 22 percenten verminderd risico onder zij die ooit oestrogeen plus progestin in combinatie hadden gebruikt.  Zij vonden verder een 36 percentenvermindering van risico onder zij die progestin opeenvolgend of minder dan 15 dagen per maand hadden gebruikt.  De afgelopen gebruikers van oestrogeen plus progestin, die minstens vijf jaar geleden had opgehouden, hadden een vermindering van het 45 percentenrisico.

Hoewel de studie van Johnson niet om biologische mechanismen voor het beschermende effect van oestrogeentherapie werd ontworpen te bekijken, zei zij dat het vorige onderzoek naar voren heeft gebracht dat de hormonen een rol in dalende niveaus van insuline-als de groeifactoren kunnen spelen, daardoor verminderend risico.  Het „biologische mechanisme zal in verdere studies moeten worden onderzocht,“ bovengenoemde Johnson.

Verlaat een Antwoord


Verlaat een antwoord


WARNING: SYSTRANLinks did not translate the document entirely. The document exceeds the maximum size allowed by the solution. ( 65536 bytes for HTML)