| | |||||||
| Register | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
| Forum Chemia Forum Chemia |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Mam pytanie: Jest mieszanina chlorku sodu i chlorku potasu (sól kuchenna z dodatkiem potasu). Czy jest możliwe (w miarę prostym sposobem) wydzielenie z tego tylko chlorku potasu ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
| |||
| |||
| Teoretycznie mozna rozdzielic te sole za pomoca krystalizacji. Paweł |
|
| |||
| |||
| Dziękuję za odpowiedź. Przyczytałem na temat krystalizacji, ale niestety nie wiem jak to zastosować w tym przypadku. Mógłbym prosić o podpowiedź ? Niestety, nie znam się na chemii. |
|
| |||
| |||
| On 9/26/2006 3:27 PM, Paweł wrote: Krystalizacja frakcyjna, wykorzystująca różnice w rozpuszczalności obu soli. To trudne i pracochłonne zadanie, a w przypadku tak pospolitych związków to tylko sztuka dla sztuki. IMHO bez porównania taniej kupić czysty KCl Michał -- Michał Sobkowski, Poznań [Only registered users see links. ] "Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie!" [U. Eco] |
|
| |||
| |||
| Michał Sobkowski napisał: Tradycyjnie już wątkowdawca nie podał nam szczegółów problemu. Nie wiemy, jaka jest przypuszczalna zawartość KCl (50% czy 0.1%), nie wiemy jakiej ilości substancji rzecz tyczy (100g czy 100 kg), nie znamy celu tego rozdzielania (czy chodzi o oczyszczenie, pozyskanie, czy utylizację). To jednak chyba mało istotne po rozsądnym - moim zdaniem - zrażeniu wątkodawcy do rozdzielania składników. Jednakowoż przyszedł mi do głowy pomysł "domowego" sposobu rozdzielania KCl od NaCl. Czy przypadkiem jakieś zwyczajne roślinki nie pobierają selektywnie jonów K+, Na+? Jakąś uprawę hydroponiczną możnaby zaryzykować... ;-) Piotr -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: [Only registered users see links. ] |
|
| |||
| |||
| > Krystalizacja frakcyjna, wykorzystująca różnice w rozpuszczalności obu A gdzie można kupić czysty KCl ? |
|
| |||
| |||